Vragen ? Bel 085 040 7444

5 tips om kostenefficiënt en effectief klantinzicht te verwerven

Tip 1: Start een online marktonderzoek
Natuurlijk zijn er ook andere media om marktonderzoek uit te voeren, maar online marktonderzoek is een zeer betaalbaar medium met een minimum aan inspanningen.

Tip 2: Hanteer resultaatgericht marktonderzoek
Resultaatgericht marktonderzoek vraagt naar wat je klant wil dat jouw product / dienst voor hem doet. Deze vraagstelling zoekt naar onderliggende drijfveren en zorgt voor extra kwaliteit in de resultaten.

Tip 3: Maak je vragenlijst effectief
Heel handig voordat je met het marktonderzoek start, is om de vragenlijst te testen binnen je klantengroep. Is de vragenlijst duidelijk? Loopt hij goed door? Zo voorkomt je een boel ergernis en bouw je aan kwaliteit.

Tip 4: Werk met voorgecategoriseerde vragen
Maak het je klanten zo makkelijk mogelijk om deel te nemen aan het onderzoek. Open vragen is prima, maar beperk het aantal. Zo kost deelnemen aan je onderzoek slechts ‘enkele minuten’ en bespaar je veel tijd in de verwerking van de gegevens.

Tip 5: Stimuleer deelname
Over het algemeen zijn klanten best bereid om aan een onderzoek deel te nemen. Zeker als je een kleine beloning hier tegenover stelt. Bijvoorbeeld waardevolle content of een leuk presentje.

Tweets

Wist je dat VZZP een samenwerking is aangegaan met @ondernemersnetw en @ikwordzzper.nl? Lees hier meer:… https://t.co/4eFS7Yycwl
Op 27 september 2018 vindt het ZZP Boost Event plaats in Veghel! Benieuwd naar wat je kunt doen? Lees meer of meld… https://t.co/RW5OLpR94j
Wil jij succesvol starten als zzp'er? Volg het gratis webinar van Martijn Pennekamp van @ikwordzzper op 17 septembe… https://t.co/hBaON23sDb
Wil je ons helpen - volg de link https://t.co/XxldQDuLWY #helpenisgoed #jouwmeningtelt

Hou me op de hoogte

Vragen?