Vragen ? Bel 085 040 7444

5 tips om kostenefficiënt en effectief klantinzicht te verwerven

Tip 1: Start een online marktonderzoek

Natuurlijk zijn er ook andere media om marktonderzoek uit te voeren, maar online marktonderzoek is een zeer betaalbaar medium met een minimum aan inspanningen. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld SurveyMonkey, tot 10 vragen per enquête kun je daar gratis gebruik van maken. Durft je vooral kwetsbaar op te stellen en ga positief om met kritiek. Van kritiek kun je leren.

Tip 2: Hanteer resultaatgericht marktonderzoek

Resultaatgericht marktonderzoek vraagt naar wat je klant wil dat jouw product / dienst voor hem doet. Deze vraagstelling zoekt naar onderliggende drijfveren en zorgt voor extra kwaliteit in de resultaten. Verkoop dus niet jouw product of dienst, maar vraag jouw opdrachtgever naar waar hij op zoek is en pas jouw aanbod aan op de vraag.

Tip 3: Maak je vragenlijst effectief

Heel handig voordat je met het marktonderzoek start, is om de vragenlijst te testen binnen je klantengroep. Is de vragenlijst duidelijk? Loopt hij goed door? Zo voorkomt je een boel ergernis en bouw je aan kwaliteit. 

Tip 4: Werk met voorgecategoriseerde vragen

Maak het je klanten zo makkelijk mogelijk om deel te nemen aan het onderzoek. Open vragen is prima, maar beperk het aantal. Zo kost deelnemen aan je onderzoek slechts ‘enkele minuten’ en bespaar je veel tijd in de verwerking van de gegevens.

Tip 5: Stimuleer deelname

Over het algemeen zijn klanten best bereid om aan een onderzoek deel te nemen. Zeker als je een kleine beloning hier tegenover stelt. Bijvoorbeeld waardevolle content of een leuk presentje. Zoek je nog inspiratie op dit gebied dan kunnen we jou het assortiment van Drukwerkdeal aanbevelen

Heb je nog vragen of wil je advies over dit onderwerp dan kun je altijd met onze helpdesk contact opnemen

Tweets

Wist je dat VZZP een samenwerking is aangegaan met @ondernemersnetw en @ikwordzzper.nl? Lees hier meer:… https://t.co/4eFS7Yycwl

Hou me op de hoogte

Vragen?